'Donner besmeurt zijn reputatie met rede op nazibegraafplaats'

Hier kun je discussieren over 'Donner besmeurt zijn reputatie met rede op nazibegraafplaats'.
De begraafplaats in Venray is de grootste SS-begraafplaats van Europa. Daar liggen ongeveer 4.000 SS'ers, onder hen zware beulen, plus 28.000 nazisoldaten, NSB'ers, Nederlandse beulen, Jodenjagers, verraders en folteraren. Op Ysselsteyn ligt ook de man die de Anne Frank liet deporteren, de SS'er Julius Dettmann.

Vorig jaar liep er een petitie om de herdenking te stoppen, en dat gebeurde. De critici wijzen er mede namens oud-verzetsmensen en hun nazaten, op dat volgens het Nationaal Comité 4 en 5 mei in Nederland alleen de slachtoffers van de nazibezetting, naziterreur en de holocaust worden herdacht, en niet de daders.

Donner gaat daar in zijn brief niet in mee. Hoewel  op de uitnodiging van de Duitse ambassadeur staat dat hij daar als minister van staat zal spreken, ontkent hij dat in zijn  brief.

Ondertekenaren van de petitie waren o.m. het kamp/museum Dachau uit Duitsland, twee opperrabbijnen, diverse nazi-jagers en Joodse gemeenten. Ook het Simon Wiesenthal Center in Jerusalem steunt de acties tegen herdenkingen op Ysselsteyn.

Een aangekondigde demonstratie een maand geleden werd opgeschort, toen een nieuw bezoekerscentrum op Ysselsteyn zijn opening een half jaar uitstelde. Een naamsteen met foute informatie is intussen verwijderd. De SS-graven zijn echter nog steeds niet als zodanig te herkennen.

Vorig jaar november legde een Vlaamse neonazi, Carrera Neefs, op 11 november, de dodendag in Duitsland en overig Europa, bloemen op het Ysselsteynse graf van de eerste Nederlandse vrijwilliger van de SS, Willem Heubel. Zowel de beheerders van de begraafplaats, de gemeente Venray als de Oorlogsgravenstichting gaven daar geen enkele reactie op.


Ruis

Weer een typisch gevalletje ruis uit de kelders van huize Graaff.

"Vorig jaar liep er een petitie om de herdenking te stoppen, en dat gebeurde." - Onzin. Wegens corona werd de herdenking afgeblazen.
De nog geen 300 ondertekenaars van die petitie waren bovendien door Graaff in de waan gebracht dat bij de herdenking specifiek oorlogsmisdadigers zouden worden geëerd - wat beslist niet het geval was of is.

"De critici wijzen er mede namens oud-verzetsmensen en hun nazaten" - De critici bestaan welbeschouwd uit één persoon, wiens voornaam Arthur en achternaam Graaff luidt. Hij spreekt beslist niet namens oud-verzetsmensen - tenzij hij in de waan verkeert een paranormaal medium te zijn en Arthur Jomanda Graaff genoemd wil worden.

Het Nationaal Comité 4 en 5 mei gaat niet over hoe de Bondsrepubliek Duitsland in de oorlog omgekomen Duitse staatsburgers herdenkt.

"De SS-graven zijn echter nog steeds niet als zodanig te herkennen" - ook weer onzin. Iedereen met een beetje kennis van het rangensysteem in nazi-Duitsland herkent direct onder welk kruis een SS-er ligt.

Maar goed - dat Graaff (hé, wat gek - dit bericht plaatste hij anoniem!) niet weet waar hij over bericht is iedereen die een beetje gezond verstand heeft al lang en breed duidelijk.

Leugens en bedrog van heer Droog ontzenuwd

Heer Droog liegt en bedriegt verder. Hier de ontzenuwing.

Overigsn: ik heb bericht over Donner hier niet geplaatst. Overigens: niet zo verbeten, heer Droog, straks doet u uzelf nog wat án...

  1. ""Vorig jaar liep er een petitie om de herdenking te stoppen, en dat gebeurde." - Onzin. Wegens corona werd de herdenking afgeblazen.
    >>AG: geen bewijs voor. De herdenking werd niet afgeblazen, maar de ambassadeur en de burgemeester kwamen niet. Kransen werden wel geplaatst. Dát gaat dit jaar niet gebeuren.
  2. "De nog geen 300 ondertekenaars van die petitie waren bovendien door Graaff in de waan gebracht dat bij de herdenking specifiek oorlogsmisdadigers zouden worden geëerd - wat beslist niet het geval was of is.
    >>AG: geen enkel bewijs voor 'in de waan gebracht' - er liggen echte oorlogsmisdadigers, zoals Julius Dettmann, en vele duizenden andere SS'ers, door opperrabbijn Jacobs in het NIW aangeduid als 'SS-tuig'. - naar schatting 5.-7.000 en daar kransen bij leggen is hen eren. Onder de ondertekaneren: opperrabbijn Jacobs, opperrabbijn Evers, het kamp/museum Dachau, Mentenjager/jourmalist Hans Knoop, die Joodse gemeenten, bestuur en leden van de AFVN-BvA, de CJB en AFA Fryslân, en met steun van Serge en Beate Klarsfeld te Parijs en het Simon Wiesenthal Center, Jerusalem. Zie de ondertekenaren hier: https://herdenknazisniet.petities.nl/
  3. "De critici wijzen er mede namens oud-verzetsmensen en hun nazaten" - De critici bestaan welbeschouwd uit één persoon, wiens voornaam Arthur en achternaam Graaff luidt. Hij spreekt beslist niet namens oud-verzetsmensen - tenzij hij in de waan verkeert een paranormaal medium te zijn en Arthur Jomanda Graaff genoemd wil worden.
    >>AG: geen enkel bewijs, alleen een ongemotiveerde mening. Drie voor een kwartje. Bewisj is andere koek...
  4. Het Nationaal Comité 4 en 5 mei gaat niet over hoe de Bondsrepubliek Duitsland in de oorlog omgekomen Duitse staatsburgers herdenkt.
    >>AG: zeker. behalve dan in Nederland en als er Nederlanders aan deelnemen. Daarnaast liggen er op Ysselsteyn nog eens 4-700 (ex-)Nederlanders, onder wie SS'ers, NSB'ers, NAD'ers, Staatspolitieleden, Landwachters etc etc..
  5. "De SS-graven zijn echter nog steeds niet als zodanig te herkennen" - ook weer onzin. Iedereen met een beetje kennis van het rangensysteem in nazi-Duitsland herkent direct onder welk kruis een SS-er ligt.
    >>AG: o, neem met niet kwalijk, Hoogedele Heer Droog dat ik die kennis niet meteen had en evenmin 99% van de Nederlanders. We zullen het NOOOOOIT meer doen... Zou het teveel moeite zijn er simpelweg 'SS' op te zetten....?
  6. Maar goed - dat Graaff (hé, wat gek - dit bericht plaatste hij anoniem!) niet weet waar hij over bericht is iedereen die een beetje gezond verstand heeft al lang en breed duidelijk.
    >>AG: ja, goed hè. Maar ik wist niet dat ik niets wist, dat is juist het erge... sorry! Sorry! Waar is me zaddoek...
  7. Blijven lachen, mensen!
    AG

zaddoek...???

´s Zots opmerkingen over diens "zaddoek" lijken me veelzeggend genoeg. I'll rest my case.

Beste Arthur, Bij de reactie

Beste Arthur,

Bij de reactie van stelling 3:

>>AG: geen enkel bewijs, alleen een ongemotiveerde mening. Drie voor een kwartje. Bewisj is andere koek...

Is het niet aan Bart om met bewijzen te komen. Jij komt met de bewering "De critici wijzen er mede namens oud-verzetsmensen en hun nazaten"
en het is dan ook aan jou om dit met bewijzen te staven. Zonder dit "bewijs" zijn jou uitlatingen niet meer als een persoonlijke mening.

Bij de reactie op stelling 5

>>AG: o, neem met niet kwalijk, Hoogedele Heer Droog dat ik die kennis niet meteen had en evenmin 99% van de Nederlanders. We zullen het NOOOOOIT meer doen... Zou het teveel moeite zijn er simpelweg 'SS' op te zetten....?

Hier beweer jij geen kennis te hebben van welke graven zouden toebehoren aan de diverse SS-ers. Als dit zo is, waarom al jaren protesteren tegen de herdenking? En ook de uitspraak "Julius Dettmann, en vele duizenden andere SS'er" is alleen gefundeerd als jij heel goed weet wie er begraven liggen.

SS-rangen en afkortingen

Bij deze. Doe er uw voordeel mee, kun je per graf aangeven of er een SS'er ligt.
Ga ze ook een keer tellen zou ik zeggen. Kan je zien dat het merendeel van de graven op
Ysselstijn Wehrmacht, Kriegsmarine en Luftwaffe betreft.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_militaire_rangen_van_de_Schutzst...

De ergste SS'er van Nederland ligt er overigens niet, de man die direct verantwoordelijk was
voor de opdrachten aan Dettmann. Hans Albin Rauter. Die werd doodgeschoten bij Scheveningen
na de oorlog en ligt in Oostenrijk, in Graz om precies te zijn.

Het kinderachtige gemiep over een Duitse begraafplaats op NL grondgebied ben ik onderhand zat aan
het worden. Hoor je de Indonesische mensen zeiken over al die Nederlandse Koloniale misdadigers die
daar begraven liggen en nog steeds door de Nederlandse regering en Indische organisaties geëerd
worden? Wordt er in hier in Nederland zo enorm gezeurd over de herdenkingsplekken waar Koloniale misdadigers
(Ja, ook die van de Politionele Acties) nog steeds als helden worden gezien?

Dacht het niet.

Respect, eindelijk iemand die

Respect, eindelijk iemand die zegt waar het op slaat. Dank.

Comment was hidden

Deze aanvulling voldeed niet aan de spelregels.

Tegen nazi's, altijd en

Tegen nazi's, altijd en overal.

Mij stoort het wel "dat volgens het Nationaal Comité 4 en 5 mei in Nederland alleen de slachtoffers van de nazibezetting, naziterreur en de holocaust worden herdacht, en niet de daders". Ja dank je de koekoek, ze gaan op ysselsteyn niet de nazis herdenken maar juist de gruwelen AAN de nazis. Een behoorlijke nuance die ik even mis in bovenstaande stuk.

Beste Bart, in een eerder

Beste Bart,

in een eerder bericht over deze begraafplaats waren het nog 3000 SS-ers. nu opeens 4000? Heb je in de afgelopen maand er 1000 SS-ers bij "gevonden"?

Zie: https://indymedia.nl/node/50730

Hou toch op te hakketakken.

Hou toch op te hakketakken. Een goed gesprek tussen de twee
kemphanen zou veel beter zijn.
Uiteindelijk zijn we hier allemaal tegen fascisme .

Sorry - maar dan snap je het

Sorry - maar dan snap je het kennelijk niet: een goed gesprek met Graaff is onmogelijk. Dat blijkt hier weer eens.

Beste Wally, Ik neem aan dat

Beste Wally,

Ik neem aan dat je deze vraag eigenlijk aan Graaff had willen stellen. En inderdaad - waar tovert Graaff die extra 1000 SS-ers vandaan?

Los daarvan: in het nieuwe bezoekerscentrum op Ysselsteyn is te lezen: "Bovendien zijn hier, op basis van huidig onderzoek, ongeveer 2.000 tot 3.000 SS-leden en oorlogsmisdadigers en ongeveer 500 Nederlandse collaborateurs die zich op verschillende manieren schuldig hebben gemaakt aan misdaden, begraven."*

Dat onderzoek is overigens nooit door Graaff verricht. Hij roept al jarenlang maar wat. Hij heeft hierboven al toegegeven niet op de hoogte te zijn van rangen in de verschillende Duitse leger-onderdelen. En precies die rangen maken het mogelijk graven van SS-ers te identificeren.

In 2018** lagen er te Ysselsteyn circa 4.800 niet geïdentificeerde doden, circa 15% van het totaal. Ongetwijfeld zullen daar ook SS-ers tussen liggen -maar het is onmogelijk om daar een concreet aantal bij te noemen.

Maar, belangrijker dan getallen is deze uitspraak van een woordvoerder van de Nederlandse overheid, nadat Graaff protesteerde tegen de aanwezigheid van Nederlandse militairen bij een herdenking op Ysselsteyn: "Het ministerie van Defensie heeft geen enkele moeite met de aanwezigheid van Nederlandse militairen. "De Duitse delegatie legt geen krans om individuele gevallen kameraden te herdenken. Zij leggen een krans als uiting van gedachten bij de Tweede Wereldoorlog en het leed dat deze oorlog heeft veroorzaakt."***

Oftewel - Graaff strijdt welbeschouwd tegen de herinnering aan het leed dat de Tweede Wereldoorlog aanrichtte. Tsja.

Bronnen

* https://reportersonline.nl/75-jaar-duitse-militaire-begraafplaats-yssels...
** Hans Sakkers. Duitse militaire begraafplaats Ysselsteyn. Duits beheer over Nederlands erfgoed. Eigen beheer, Koudekerke, 2018. Blz. 429.
*** Peet Vogels. 'Saluut aan SS'ers? Nooit!' Provinciale Zeeuwse Courant, Middelburg, 16-07-2018.
https://krantenbankzeeland.nl/issue/pzc/2018-07-16/edition/null/page/10?...

Beste bart, inderdaad was

Beste bart,

inderdaad was mijn vraag gericht aan Arthur.

Ik ben namelijk van mening dat de gruwelijkheden van de nazi's geen overdrijving nodig hebben om te kunnen beseffen en aan te geven hoe erg deze waren. Met onwaarheden en overdrijven geeft je de nazi's van nu alleen maar argumenten en mogelijkheden om de gruwelijkheden te ontkennen, voor zover als zij dit nodig hebben.

Volledig mee eens.

Volledig mee eens.

Een bericht van de Volksbund

Een bericht van de Volksbund (de Duitse oorlogsgravenstichting) met daarin de sprekerslijst van de komende Duitse dodenherdenking op Ysselsteyn is juist gepubliceerd: https://venray.raadsinformatie.nl/document/10759541/1/Deutsche%20Kriegsg...

Dat werpt toch wel weer een nieuw licht op bovenstaande.

Graaff: "Donner gaat daar in zijn brief niet in mee. Hoewel op de uitnodiging van de Duitse ambassadeur staat dat hij daar als minister van staat zal spreken, ontkent hij dat in zijn brief."

Volksbund: "14:18 Uhr Gedenkworte Herr P.H. Donner, Präsident der Oorlogsgravenstichting."

Ja, natuurlijk ontkent Donner dat hij spreekt "als minister van staat". Hij spreekt als voorzitter van de Oorlogsgravenstichting. En als klap op de vuurpijl:

"14:44 Uhr Geistliche Worte Herr Binyomin Jacobs, Oberrabbiner"

Vorig jaar was opperrabbijn Binyomin Jacobs een van de mensen die misleid was door Graaff en zijn bizarre petitie - https://petities.nl/petitions/stop-herdenking-door-duitse-ambassadeur-op... . Hij zette zijn handtekening en was het kennelijk eens met deze stelling: "De beheerders, de Duitse Volksbund, moet ook voorgoed afzien van deze herdenking."

Inmiddels heeft de opperrabijn zich beter geïnformeerd en werkt nu actief mee aan komende Volkstrauertag op Ysselsteyn.

Graaff stelt hierboven ook: "Ondertekenaren van de petitie waren o.m. het kamp/museum Dachau uit Duitsland, twee opperrabbijnen, diverse nazi-jagers en Joodse gemeenten. Ook het Simon Wiesenthal Center in Jerusalem steunt de acties tegen herdenkingen op Ysselsteyn."

De diverse nazi-jagers die Graaff hier verder niet bij name noemt, maar elders wel, zijn Serge en Beate Klarsfeld en Hans Knoop. Nu ontbreken de Klarsfelds op de lijst ondertekenaars. En het is maar de vraag of Hans Knoop daadwerkelijk de petitie heeft ondertekend - de wijze waarop hij op die lijst is opvoerd, als "Menten-jager" lijkt meer des Graaffs dan des Knoops.

Gek is ook dat ik bij navraag bij het Simon Wiesenthal Centrum in Jerusalem geen enkel respons mocht ontvangen. En nog vreemder is het dat Graaff hetj eerder had over steun van het Simon Wiesenthal Cntrum in Los Angeles.

En toen was het stil van het

En toen was het stil van het gra(a)f(f) front.... Zoveel feiten die zijn leugens weerleggen. Waarom mag die man hier blijven posten? Hoe is het antifascisme gebaat bij iemand die zich zelf als een fascist gedraagt en alles bij elkaar liegt, bedriegt en verzint, alleen maar om anderen zwart te maken? Het is geweldig dat die rabbijn naar die herdenking komt en verzoenende woorden voor de vrede zal (s)preken, DAAR kan Arthur-Seyss-Inquart-Graaff een voorbeeld aan nemen.

Overal waar de man ruzie begint te maken komt er stront. Hoe dik moet de plank voor je hoofd dan zijn?

Eerst werd Krapuul verziekt met een stroom idiote berichten, nu probeert hij het hier. Hoepel op Arthur. Waar was je bij de protesten tegen de NVU? Pegida? Dat is pas nodig, spreek je daar eens tegen uit, niet die oorlog in je hoofd waar niemand hier op zit te wachten.

Komt die herdenking in Ysselsteyn niet op tv of zo?

Eindelijk er is stilte !

Eindelijk er is stilte !

Nieuwe leugens en verdraaiingen van Droog

Hier mijn reacties na 'AG:' Arthur Graaff

  1. Een bericht van de Volksbund

    Graaff: "Donner gaat daar in zijn brief niet in mee. Hoewel op de uitnodiging van de Duitse ambassadeur staat dat hij daar als minister van staat zal spreken, ontkent hij dat in zijn brief." Volksbund: "14:18 Uhr Gedenkworte Herr P.H. Donner, Präsident der Oorlogsgravenstichting."
    Ja, natuurlijk ontkent Donner dat hij spreekt "als minister van staat". Hij spreekt als voorzitter van de Oorlogsgravenstichting. En als klap op de vuurpijl:
    AG: Droog heeft deels gelijk... Maar helaas, Donner staat nog steeds op de site van de raad van Venray in de uitnodiging van de ambassadeur (Boitschafter) als Min v Staat. Zie de kopie van de uitnodiging van de Duitse ambassade, op de site van de raad van Venray: Donner is en blijft natuurlijk minister van staat, ook in de weekenden, als hij op de wc zit, als hij slaapt of een bordeel bezoekt. Niets menselijks is deze minister vreemd!https://venray.raadsinformatie.nl/document/10718390/1#search=%22botschaft%22

  2. "14:44 Uhr Geistliche Worte Herr Binyomin Jacobs, Oberrabbiner"
    Vorig jaar was opperrabbijn Binyomin Jacobs een van de mensen die misleid was door Graaff en zijn bizarre petitie - https://petities.nl/petitions/stop-herdenking-door-duitse-ambassadeur-op... . Hij zette zijn handtekening en was het kennelijk eens met deze stelling: "De beheerders, de Duitse Volksbund, moet ook voorgoed afzien van deze herdenking."
    AG: Misleid? Onzin, verzinsel, leugen, ongecheckt, niet bewezen. Geef een bron waar de rabbijn stelt misleid te zijn. Ik heb hem twee weken geleden nog gesproken en zat een hele middag pal achter hem en zijn vrouw op een congres.
  3. Graaff stelt hierboven ook: "Ondertekenaren van de petitie waren o.m. het kamp/museum Dachau uit Duitsland, twee opperrabbijnen, diverse nazi-jagers en Joodse gemeenten. Ook het Simon Wiesenthal Center in Jerusalem steunt de acties tegen herdenkingen op Ysselsteyn."
    De diverse nazi-jagers die Graaff hier verder niet bij name noemt, maar elders wel, zijn Serge en Beate Klarsfeld en Hans Knoop. Nu ontbreken de Klarsfelds op de lijst ondertekenaars. En het is maar de vraag of Hans Knoop daadwerkelijk de petitie heeft ondertekend - de wijze waarop hij op die lijst is opvoerd, als "Menten-jager" lijkt meer des Graaffs dan des Knoops.
    AG: O ja? Elk bewijs ontbreekt. Louter loze verdachtmakingen. Ik ken Knoop al enkele jaren persoonlijk en we hebben elkaar als Bussummers wel eens in Bussum ontmoet. We hebben ook al in 2019 bijv. samen met opperrabbijn Evers een stuk geschreven tegen de Nazi-expo in Den Bosch voor Krapuul.nl. De keuze is nu: ofwel stoppen met dit soort leugenachtige beschuldigingen, of aangifte doen van valsheid in geschrifte. Wat wordt het, jongeheer Droog? En hier dan de tekst van de Klarsfelds:

    De : Klarsfeld F.F.D.J.F.
    Envoyé : mardi 5 octobre 2021 13:32
    À : 'info@den-haag.diplo.de'
    Objet :

    Sehr geehrter Herr Botschafter,
    Sie haben am 1. Oktober ein e-mail von Herrn Arthur Graaf erhalten, in dem er Ihnen vorschlug, dem Beispiel Ihres Vorgängers zu folgen und sich nicht zum Nazi und SS Friedhof in Ysselstejn zum Volkstrauertag zu begeben und der Bundeswehr zu empfehlen , sich nicht zu dieser Veranstaltung zu begeben und auf keinen Fall in Uniform. Wir unterstützen diesen Schritt von Herrn Graaf.
    mit freundlichen Grüssen Serge und Beate Klarsfeld

    https://www.krapuul.nl/politiek-blog/fascisme-en-neo-nazisme/2741405/nazi-expo-in-den-bosch-is-neonazistisch/

  4. Gek is ook dat ik bij navraag bij het Simon Wiesenthal Centrum in Jerusalem geen enkel respons mocht ontvangen. En nog vreemder is het dat Graaff hetj eerder had over steun van het Simon Wiesenthal Cntrum in Los Angeles.
    AG: Hééél gek... Maar ja, ik ben volgens Droog nu eenmaal een 'gek', die 'imbeciele' ondersteuners heeft, zoals opperrabbijn Jacobs, opperrabbijn. Evers, Hans Knoop. Serge en Beate Klarsfeld...geen antwoord is nog geen bewijs, maar louter verdachtmakingen. Misschien vindt niet iedereen jongeheer Droog aardig. Droog heeft mij ook wel eens onder valse voorwendselen informatie ontfutselt, zg. voor zijn eigen site (ik kenbd ehem toen nog niet) maar publiceerde toen een schandschrift op TPO. Ik kreeg toen van vrijdagavond 20:30 tot zaterdag 12:00 de tijd 'om te reageren...' Dat is dan minus mijn sabbatsmaal en vrije avond, nachtrust van 00:000 tot 09:00 en het ontbijt tot 10:00 twee hele uren om 1200 woorden verdraaiingen en leugens recht te zetten. (sorry Droog...) Droog heeft ook geen reactie van het SWC in Jerusalem, of van mij, of van de Klarsfelds.
    Droog: "Alles wat hij hierboven schrijft bevestigt m'n eerdere bevindingen over de gek: hij is niet voor rede vatbaar, hij is een wegens huisvredebreuk veroordeeld criminineel. Met hem discussiëren is zinloos. Oud nieuws, allemaal. Nieuw niews is dat hij ook aan achtervolgingingswanen lijdt. Alles wat ik over de gek Graaff heb gepubliceerd, heb ik onder mijn eigen naam gedaan. Er is geen enkele reden waarom ik ook maar iets over deze dwaalgeest onder pseudoniem zou publiceren. De man is welbeschouwd een doorgedraaide extremistisch nationalist, gewillig werktuig van neo-stalinistisch tuig, haatzaaier van de bovenste plank en..." BFM Droog, 30 okt 2021, https://www.indymedia.nl/node/50738

Tralala

Grafhorzel Graaff krijgt er maar niet genoeg van.

Over de misleidende teksten in de petitie: "het grootste nazikerkhof van Europa, Ysselsteyn (Venray). De 32.000 nazi's, SS'ers, NSB'ers hier waren moordenaars, folteraars en verraders - medeplichtig aan de Holocaust."

Het woord nazikerkhof is al twee misleidingen in één. Het is geen kerkhof, maar een begraafplats. Het is ook geen nazibegraafplaats, maar een militaire begraafplaats, waar ook burgers liggen. Onder hen ook nazi's, maar hoeveel daadwerkelijk lid waren van een nationaal-socialistische partij is een vraag die bij mijn weten nooit iemand beantwoord heeft.

Het is ook niet de grootste Duitse militaire WO2 begraafplaats van Europa. In Lommel (België) liggen circa 40.000 Duitse oorlogsdoden, op Schatwoko in Wit-Rusland 60.000 en bij Volgograd-Rossaschka (het voormalige Stalingrad) 56.800. Alleen qua hectares is Ysselsteyn de grootste - maar het gaat om de doden, niet om het oppervlak.

Onder de doden op Ysselsteyn zijn inderdaad ook oorlogsmisdadigers en een relatief beperkt aantal collaborateurs. Het gros bestaat uit gewone soldaten. Daarnaast liggen er ook bij bombardenten omgekomen Duitse burgers, Duitse burgrs die tijdens hun internering stierven, WO1-slachtoffers, verpleegsters, sporwegpersoneel, etc. etc.."

"Dit is de meest racistische en antisemitische plek van Nederland - vol daders."

Larie. Bezoek eens een voetbalwedstrijd, idioot.

"Het herdenken hier is kwetsend voor Nederlandse nazi-slachtoffers en hun nabestaanden."

In tegenstelling tot Graaff, die geen naaste familieleden heeft die in de oorlog door nazi's vermoord zijn en later erkend zijn als officieel ooorlogsslachtoffer, heb ik dat wel: Niek Droog was de broer van mijn vader. Vermoord in een buitenkamp van KZ Buchenwald. Jan Barendse was de enige broer van mijn oma. Vermoord in Apeldoorn. Ik voel me niet gekwetst door herdenkingen op oorlogsbegraafplaatsen - sterker nog: elke kranslegging besxchouw ik als eerbetoon aan de slachtoffers.

In die petitie staat ook:"Nederlandse overheidsdienaren of militairen moeten hier nooit meer nazidaders herdenken of eer brengen.
Alsof dat ooit gebeurd is. Oorlogsdoden worden herdacht en er wordt stil gestaan bij het leed dat de oorlog aanrichtte.

Door naar het volgende.

Grafhorzelman stelde in het eerste bericht dat de Klarsfelds de petitie ondertekend zouden hebben. Dat hebben ze niet.
Ik weet van Hans Knoop inmiddels dat hij inderdaad die petitie getekend heeft. Maar knoop noemt de zot nu "een doorgedraaide actievoerder."

En dan: "Droog heeft mij ook wel eens onder valse voorwendselen informatie ontfutselt, zg. voor zijn eigen site (ik kenbd ehem toen nog niet) maar publiceerde toen een schandschrift op TPO."

Dat gaat over dit artikel: https://tpo.nl/2020/04/21/arthur-graaff-antifascist-fantast-en-grafschen...
Dat ik in 2020 schreef, ongeveer een half jaar nadat Graaff mij uit eigen beweging benaderde, ergens eind 2019. Aanvankelijk zou ik het elders plaatsen, maar TPO bleek ook geïnteresseerd, en dus plaatste ik het daar. Aan de inhoud van het verhaal veranderde daarmee niets.

Anyhow: het échte verhaal over de komende Volkstrauertag op Ysselsteyn (met dank aan Hans Knoop):
https://reportersonline.nl/opperrabbijn-jabobs-aanwezig-bij-dodenherdenk...

volksverzet

Over Ysselsteyn gesproken, de stickernazis van volksverzet, waren op 9 november, hun nationaal socialistische feestdag, op Ysselsteyn om bloemen te leggen en stickers te plakken. Dus hopelijk neemt Donner zijn scheermesje zondag mee.

Even ter herinnering

En even ter herinnering, 9 november is de herdenkingsdag van de Rijkspogromnacht (in Nederland ook bekend als 'Kristalnacht', wat een eufemisme is dat in bijv. Duitsland niet wordt gebruikt omdat het door de Nazi's zelf bedacht is).

Die nazi's leggen niet zomaar op 9 november een krans, ze herdenken niet, ze vieren. Het is te misselijk voor woorden en tijd dat antifascisten in Nederland en België hier eens wat meer reuring aan geven.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Pogrom
https://nl.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht

Graaff fuck off met al je

Graaff fuck off met al je aliassen!!!

Ga je haat ergens anders posten in plaats van deze site te kapen!!!

[slotje]

[slotje]

Global IMC Network www.indymedia.org Afrika Ambazonia Canarias Estrecho / Madiaq Kenya South Africa Canada London, Ontario Maritimes Quebec Oost Azië Japan Manila QC Saint-Petersburg Europa Abruzzo Alacant Antwerpen Athens Austria Barcelona Belarus Belgium Bristol Brussels Bulgaria Calabrië Cyprus Emilia-Romagna Estrecho / Madiaq Euskal Herria Galiza Duitsland grenoble Hungary Ireland Istanbul Italy La Plana Liege liguria Lille Linksunten Lombardia London Madrid Malta Marseille Nantes Napoli Netherlands Northern England Norway Nottingham Oost-Vlaanderen Paris/Île-de-France Piemonte Poland Portugal Roma Roemenië Russia Scotland Sverige Switzerland Torun Toscana Ukraine UK-GB Latijns Amerika Argentina Bolivia Chiapas Chile Sur Braszilië Sucre Colombia Ecuador Mexico Peru Puerto Rico Qollasuyu Rosario santiago Uruguay Valparaiso Venezuela Oceanië Aotearoa Manila Melbourne Perth QC Sydney Zuid-Azië India Verenigde Staten Arizona Atlanta Austin Baltimore Big Muddy Binghamton Buffalo Charlottesville Chicago Cleveland Colorado Columbus DC Hawaii Houston Hudson Mohawk LA Madison Michigan Milwaukee Minneapolis/St. Paul New Mexico New Orleans NYC Philadelphia Pittsburgh Portland Richmond Rochester Rogue Valley San Diego San Francisco Bay Area Santa Cruz, CA Sarasota Seattle Urbana-Champaign Worcester West Azië Beirut Israel Palestine Process FBI/Legal Updates Mailing Lists Process & IMC Docs Projecten Print Radio Video Regio's United States Topics Biotech